bang on this piano

Fredag, ledig, helg!
 
Dagen började med matteprov som gick åt helvete. Lektionen efter hade jag nationellt prov i svenska och sen var det  dags för matte igen. Sen hade vi lunch och tillsist bild. Jag blir så arg på våran bildlärare. Hon säger att vi måste stänga av mobilerna och tjatar massa om det, två minuter senare ringer en mobil.. Vems är det som ringer om inte hennes egen?!
Efter skolan gick jag, Emil och Carro hem till Carro i världens snö/regn/hagel väder. Usch, det ska vara vår nu!
Hemma hos Carro bakade vi chokladbollar. Amalia kom inrusande i huset blöt som en dränkt katt och gav oss en liten energikick. Vi beslöt oss för att göra fyra stora chokladbollar istället för trettiofem små.. Gott var det!
Sen såg vi film och då hade även Hampus, Christoffer och Isak anslutit till vårat sällskap.
Vid nio satt jag, Carro, Julle, Amalia och Emil med täcken och dunjackor i Carros lilla lekstuga, vi hade några planer som tyvärr gick i krasch..
Efter att Amalia fått räddat mitt liv och vi skrattat en massa så låg vi alla fem uppkrypna i Carros säng. Emil ska upp till fastlandet och spela hockey imorgon bitti (lycka till) så han var tvungen att gå lite innan elva. Vi andra stannade, åt gröt och drack te och spelade även lite kort, dock inte bankaslå den här gången! Vid tio över ett kände jag att jag var lagom trött så då kom Rasmus och hämtade mig.
Imorgon är det 100% sovmorgon och på kvällen är det fruktsallad, glass och fotboll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback