i n n e b a n d y

Jag fick chansen som jag alltid drömt om.
Jag fick träna med A-laget. Tjejena i laget var mina idoler och att gå till träningarna var alltid lika
spännande. Tiden gick och tillslut skulle jag få en egen tröja med namn och nummer. Malmros 13 blev det.
När jag fick göra ett inhopp sista minuterna av en hemmamatch i Södervärnshallen var jag världens lyckligaste.
Aldrig har jag haft så mycket glädjerus på en gång!
Träningarna fortsatte och tiden rullade på.

Den 8 februari var det dags för match mot IBK med u-laget. Jag var taggad till tusen men allt slutade på sjukhuset.
Jag lyckades vrida knät, korsbandet gick av och menisken blev intryckt i en ledkappsel. Det blev kryckor i över 15 veckor
och även en ställning på knät som jag skulle hoppa omkring med. Jag opererade knät och fixade till menisken.
Jag tränar rehab på Naprapatcenter och det är verkligen jättebra. Men nu hinner jag inte med så mycket
träning pga jag var dum och valde sammhällsprogrammet, (världens plugglinje)
Jag har nästan glömt hur kul innebandy är och nu blir jag mest irriterad av att se på innebandy eftersom jag inte själv kan vara med och vet att det kommer dröja över 10 månader innan jag är tillbaka. Och det känns jävligt långt bort..
Nu väntar jag iallafall på en operationstid då dom ska göra ett nyttkorsband till mig.

Tänk om man kunde spola tillbaka tiden och göra allt ogjort, va bra det hade varit om jag aldrig hade spelat den matchen. :(


Kommentarer
Postat av: olivia

på ett sätt kanske det inte var bra att du spelade matchen. men tänk på att du gjorde en viktig assist i samma stund som du lyckades vrida knät, korsbandet gick av och menisken blev intryckt i en ledkappsel. jag hade inte stått ut med tanken att vi hade förlorat mot ibk.

2009-11-22 @ 10:49:58
Postat av: Liiiv

du är så bra ronja! jag vet ingen som hade orkat hålla ut, fortsätta att träna på gymet och titta på matcherna istället för att spela. Du peppar ditt lag och du kämpar på även om det fins stunder då du bara skulle vilja springa tillbaka till sängen och bara glömma allt. Men du är bäst som gör det här! Älskar dej min underbara kusin . Och du, när du har gett allt då ska du ge lite till! <3

2009-11-22 @ 11:16:32
URL: http://liiiiw.blogg.se/
Postat av: Sara

Fortsätt bara träna Ronja, snart är du tillbaka och kan ge allt igen, jag tror på dig!! <3

2009-11-22 @ 11:36:57
Postat av: Josefine

Jag vet hur duktig du är Ronja, du har alltid varit duktig och aldrig slutat kämpa. Det kommer jag ihåg inte minst från när vi spelade fotboll tillsammans. Och jag är övertygad om att du kommer att komma tillbaka bättre än någonsin!

2009-11-22 @ 14:40:42
URL: http://fina.blogg.se/
Postat av: Jonna

Med din vilja och kämparglädje fixar du allt.

2009-11-22 @ 22:24:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback