vi mot världen

Dag 1 och 2
Nu är vi framme i Fjällen! Resan hit gick inte så sakta som jag trodde den skulle gå, vi hade riktigt roligt, höhö..
Vi stannade en gång på Donken och en gång på ett äventyrsbad, men jag badade inte. Lina, Hanna, Vitim, Axel och jag såg på innebandy och fikade.
Vid halv nio stannade bussen och på en skylt stod det KLÄPPEN med stora bokstäver, vi var framme!
Vi packade upp all mat och bäddade sängarna, jag däckade på sängen, senare kom Julle och han däckade han med.  Lukas och Emil kom också och hälsade på, sen var det dags att äta soppa och pannkakor. Efter maten hände inte så mycket mer än att vi lyssnade på musik och bara myste.
När vi skulle sova var det en massa krångel hit och dit, helt plötslig skulle Emil och Julle sova i våran stuga. Jag och Carro delade på en dubbelsäng och där trängde sig både Julle och Emil ner, trångt och mysigt.. Vid ungefär tolv gick Emil in till deras stuga igen, men Julle låg kvar till kanske ett då även han bestämde sig för att gå in till sig. Jag tror klockan närmade sig halv två när det knackade på balkongdörren och när Carro öppnade stod Julle där och frågade om han fick sova vid oss iallafall. Så vi somnade sent och fick gå upp tidigt. Men det gjorde inte så mycket.

Klockan halv nio i morse var vi på skiduthyrningen och alla utom jag provade pjäxor, hjälmar och skidor.  Vid nio öppnade liftarna och jag stod kvar i backen, ganska lost.
Som "tur" var så var Linas pjäxor för små så jag fick gå med henne och byta dom. Men hon bestämde sig ganska snabbt för att stasa på att åka massa i eftermiddag och istället spendera förmiddagen med mig. Det var jag och Lina mot världen tills en tjej med scooter körde upp oss till stugorna där vi nu ligger och lyssnar på musik och väntar på att klockan ska närma sig tolv så vi kan gå/hoppa oss bort till grillplatsen där vi ska grilla korv.

CIAOO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback