Sankta Lucia

I fredags fyllde Jonna 17 år. Tyvärr jobbade jag när hon hade födelsedags fika men jag sprang in till henne på kvällen och åt middag. När vi ätit upp, sminkat oss och bytt kläder ar det dags att åka in till stan. Vi mötte upp Issa, Olivia och Camilla och hängde med dom resten av kvällen. Vi mötte några killar som pratade engelska.
Dom var stuntman i Wallander filmen. Riktigt snygga var dom också!
Jag, Issa, Olivia, Jonna, Denise och Michelle sov hemma hos mig och vi somnade jättesent efter att August, Marcus och några hade kommit och hälsat på vid halv tre.

Dagen igår var lugn, jag och Denise åkte moppe, solade och badade, blev myggbita och såg på tv.

Igårkväll hände något som var helt klart oklart. Vi låg i friggan som är det enda stället där vi har mottagning här i Lickers. Det var Jonna, Denise, Michelle,Matilde och jag.
Helt plötsligt börjar någon av oss sjunga på "Julen är här" Vi fortsatte och fyllde i, "Låt de brinna" och "Sankta Lucia"
När vi hade gått igenom sångerna om och om igen tyckte vi det var dags för att göra något galet. Alla sprang hem till sig
och hämtade ljus och lakan. Nu var det dags för Luciatåg!
Vi gick igenom semesterbyn och vidare till hamnen, några i husvagnarna kom ut och lyssnade på våra sånger. Dom var jätteglada och tyckte att våran idé var grym. När vi gjort vårat gick vi hem med våra lakan, några bilar saktade in och undrade var vi håll på med (helt klart förståligt) Tillslut kom min kusin körande och hon stannade bilden och vi fick åka med henne hem. Hon var inte ett dugg förvånad över våran sjuka idé. När vi kom hem gick Matilde och Jonna upp till sig och jag sov med Denise och Michelle i friggan.


Kommentarer
Postat av: Liiv

Haha , ni är ju helt otroliga ;) .

I´m not surprised !

2009-07-28 @ 11:08:43
Postat av: Goffe

Dags att boka tid vid läkare och kolla upp era huvuden, nåt står inte rätt till man går luciatåg mitt i sommaren :)

2009-07-28 @ 13:10:23
Postat av: Amalia

5 av 5

2009-07-29 @ 15:08:31
Postat av: Issssa

haha, ett täcken på kåthet ronja! ( you knoow.. )

2009-07-29 @ 19:19:38
URL: http://isabelleruthstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback