look all the stars, look how they shine for you

Jättehalt och jättekallt. Usch..
Sommar nu? Ja tack!

Jag sitter nu i sängen framför den öppna spisen, tv är på och mormor sitter i fotöljen. Rasmus och pappa åkte nyss. Egentligen borde allt kännas perfekt, men det gör inte det. Knät värker hela tiden och har gjort det hela dagen.. Det började i morse med att jag hoppat mig upp med hjälp av mina nya "bästisar" (kryckorna) Jag gick hela tiden bakom en kille i åttan. Vi kommer till dörren och han vänder sig om och ser mycket väl att jag kommer hoppande på mina kryckor, men inte fan brydde han sig om det. Han släpper dörren mitt i ansiktet på mig. TACK, det var precis vad jag behövde, när jag är helt slut efter att jag tagit mig upp allderles själv för alla trappor, jävla idiot! Jag tappade balansen och satte ner knät, med tårarna i ögonen försökte jag öppna dörren, jag lyckades inte så bra och halkade till en gång till. Då sprack allt, jag hoppade snabbt fram till Emil och efter hans kram började tårarna rinna. Jag var så arg och jag hade så obeskrivligt ont. Hela dagen har jag haft otur och nästan inget har gått bra.

Våran klass var på studiebesök på Ungdomsmottagningen. Alla var ovanligt seriösa (?) det var så att man nästan blev förvånad när alla bara satt och lyssnade. Inte visste jag att vi var så bra på sånt, härligt!
Carro, Hanna och Lukas hjälpte mig ner dit. Carro och Hanna ledde Carros cykel, jag satt på pakethållaren och Lukas bärde mina kryckor. Vad skulle jag gjort utan er?!

När vi hade elevensval så gjorde vi det som vi är allra bäst på, att göra absolut ingenting. När vi skulle gå visade jag hur många kondomer som jag tagit nere på ungdomsmottagnigen. Direkt var Julle framme och tog 3 stycken. Jag började skrika om att han inte fick ta dom:

Jag: NEEEJ, Du tog ju två av mig förra gången du var hemma hos mig!
Julle: Vaaah?
Jag: Jaa, när du sov hos mig den där gången.
Alla: ASGARVAR!
Emil: Eeh a okej? Vad gjorde ni då egentligen?!
Julle: Men jag tog inga kondomer då?
Jag: Joo, du tog två då, jag kommer ju ihåg det. Två var iallafall borta efter att du varit där!
Carro: Ehm, Ronja nu får du nog förklara dethär för alla.

Så då fick jag börja förklara för alla och det visade sig ju att det inte var så farligt som det lät som. Hahah, det var iallafall jätte roligt.
Det värsta var att det inte bara var våran klass som hörde våran dialog, även några från 9D, 8H, och 8G va där, plus läraren. Åh yes, bra jobbat Ronja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback