happyface

Jag har varit i Stockholm hela helgen med Sara och Annelie.

På lördag morgon var det tidig uppstigning och fem i halv sju mötte jag upp Sara och Annelie plus massa andra Endremänniskor vid båten. På båten var det mycket folk och ett och annat kärt ansikte kändes igen..
När klockan var ungefär halv elva satt vi på "båtbussen" påväg till Globen, jag och Sara roade oss med att laga mina kryckor som gått sönder. Vi fick laga dom typ fem gånger under helgen, bra skit!

När vi kom fram till Globen var det dax för mat och donken stod för den. Det var många som hade tänkt samma tanke och vi ståd i kö i nästan en halvtimme. När vi äntligen fått våran mat åts den upp snabbt och vi gick iväg till nästa kö, kön in till SM-finalerna!
Det är alltid samma härliga känsla när man kliver in i Globen, det pirrar i hela magen och man vill bara vara med och spela inför alla tusentals människor!! Vi hade riktigt bra platser och matchen mella Falun och Balrog satte igång. Vi hejade på Falun men det hjälpte inte. Men det blev Balrog som stod med guldiga hattar när matchen var färdigspelad.

Mellan dam och herr matchen kollade jag, Sara och Julia runt lite, vi hittade några som dansade, några som spelade freebandy och så fanns det massa innebandygrejer överallt.

När herrarnas match mellan Warberg och AIK drog igång var jag inte så omtyckt, Sara och Julia hejade på AIK och jag hejade på Warberg. Tyvärr lyckades AIK ta hem SM-guldet.. Men Sara och Julia var glada iallafall och det var ju bra!

Efter matcherna gick vi till hotellet och la in våra grejer på rummet.
Halv åtta skulle vi möta dom andra för att åka och äta på en Kinarestaurang.
När vi kom tillbaka till hotellet igen efter att ha mött på två fulla och äckliga gubbar och även pratat lite med Rasmus kompisar så var det dax att leta "kändisar" Jag var nöjd och överlycklig efter att jag fått ögonkontakt med Magnus Svensson! Wohoo vad han är bra!!
Det var bara massa innebandyfolk överallt, riktigt nice.
När dom vuxna var på fest tog vi massa kort med Julias systemkamera, kulkulkul tills de kom en gubbe och sa till oss att vi måste vara inne på något rum annars slänger vakterna ut oss från hotellet. Haha så vi gick in på vårat rum och fortsatte ta roliga bilder. När klockan var ett tog Sara ett bad och jag och Julia somnade.

Frukosten var riktigt gooood, Frukt, bröd, yoghurt, flingor, smoothie, bacon, ägg..
Vi satt länge och kollade ut i Globen när byggarbetarna sprang runt där nere och byggde upp scenen till Tina Turner och sedan var det dax att gå till hotellrummet och göra oss i ordning.
Vi tog tunnelbanan till stan där vi shoppade en massa!
Halv tre träffades alla vid bussarna som skulle ta oss till båten och hem till öjn!
Jag hade riktigt roligt, och bilderna kommer när jag har orkat lägga in dom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback