aj!

Nu ligger våran båt i havet! När vi lagt i den åkte vi hem till farmor och fikade sen följde jag med Liv, Qim och Tina till hästarna.
Först var det bara tänkt att jag skulle vänta med Tina när de andra red ut men sen blev det så att jag iallafall red Qims häst. Allt gick skitbra och jag och Liv töltade på en skogsstig och sen var vi ute på ett jättemysigt fält med högt gräs. När vi skulle galoppera så skulle jag och hästen jag red på rida efter Liv och hennes häst men min häst sprang om och tokgalopperade helt vilt. Först tyckte jag barta att det var roligt eftersom jag inte ridit på några år men sen kände jag att hästen sprang fortare och fortare.
I svängen tappade jag ena stigbygeln och sen drog hästen rätt ut i fältet och fortsätte att springa. Jag satt kvar ganska länge men sen helt plötsligt var det ett "hål" mitt i vägen och Stödull hoppade samtidigt som han svängde till höger och jag flög av till vänster, jag landade på axeln och fick skitont. Qim kom fram till mig bär jag låg där i gräset och allting snurrade. Jag klarade iallafall knät och det är jag glad för! Men nu har jag ont i armbågen, fingrarna, nyckelbenet, axeln och huvet.. Men jag satt upp igen efter ett tag och vi red hem hästarna.

När jag kom hem somnade jag en stund och sen åkte jag till min sötrostade honungspuff. Vi kollade på tv, såg en film och åt godis.
Just nu ligger han här bredvid mig och myser! 
Nu ska vi baka kladdkaka, ciaooa


                                                                    
j a g   ä l s k a r   d i g


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback