Wheel in the sky

Jag har kommit på en sak som jag verkligen inte är bra på, något som jag verkligen inte kan. Matte, seriöst jag är hur kass som helst på det! Jag fattar inte hur svårt det kan vara.. Och nu blir jag bara irriterad när jag tänker på det. Jag ska ha matteprov på torsdag och igår när jag och Hanna pluggade gick det liksom bra, men nu när jag skulle sätta mig med matteböckerna så fattade jag noll.  Jag blev arg och slängde böckerna. Jag vet att jag inte blir bättre av att strunta i det, men jag bara orkar inte!

Nog om det, igår skulle vi som sagt ha filmkväll, men så vart det inte.
Först var det bara jag, Carro och Julle sen ramlade det in lite fler folk och tillslut var vi typ 9 stycken eller något sånt tror jag. Trevligt var det, vi åt nattmat på MAX och spelade kort. När klockan var lite efter 1, halv 2 var det bara jag, Carro, Hanna, Lukas, Julle och Sofia kvar. Vi körde alla möjliga sorters tävlingar trån raptävling till vem-som-kan-dricka-vatten-snabbast-tävling! En tävling vi hade var att det gällde att fånga så många jordnötsringar som möjligt på rad. Jag och Julle var på lag, vi vann, vi var grymma, han lyckades fånga 49 stycken på rad, jag gjorde inte så mycket mer än att kasta och peppa men iallafall. Teamwork! (Sofia gick ut och spydde efter alla tävlingar..)
Hanna gick hem vid halv tre och Julle och Lukas stannade till 4 någongång. Då hade Sofia redan somnat och jag och Carro var så trötta så vi inte hade en aning om vad vi höll på med..

Imorse när mobilalarmet ringde var det svinkallt i rummet fönstrarna var täckta av snö och det blåste hur mycket som helst utanför.. Vi fattade ingenting, igår trodde man att det snart skulle bli vår och helt plötsligt så var det snökaos, det var otippat.

Eftermiddagen tillbringade jag runt familjen Krooks matbord med Carro, Lukas, Julle, Emil och Christoffer. Vi spelade Banka-slå, Hjärter 7, Hej knäckt och Kotten. Jag och Carro ägde ut i Kotten, helt klart storvinst till oss!

Imorgon är det Onsdag, det betyder att vi har en ganska slapp skoldag. Vi har iallafall ingen spanska och så har vi bara 30 minuters matte, wonderful!
Nu ska jag äta massa mat för jag är ashungrig sen ska jag be mamma tvinga mig att plugga matte för jag tänker inte göra det självmant..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback