när livet leker

Okej, nu tänker jag blogga om helgen innan jag tar tag i allt plugg!

Det började med tidig uppgång och båten över till nynäshamn, Jonna som går med gips och fyra brutna tår hade lyckats låna en rullstol och det var jag som körde! Det började med att vi nästan fastnade i hissen och sedan höll vi på att rulla baklänges när vi stod på rullbandet. Tanten bakom sa att hon var berädd att ta emot oss om vi skulle börja rulla, yeah right.
Båtresan bestod av plugg och frukost.
När vi kom till T-centralen glodde alla på oss och våran rullstol, vi älskade uppmärksamheten och njöt av den hela helgen. God mat på Åhléns innan vi fastnade med rullstolen i ett par jeans på HM och lyckades bilda värsta kön, sen shoppade vi lite på Gina medans mammrorna var någon annan stans.
När vi var trötta och mätta efter fetaste kladdkakan gick vi till hotellet, eller Jonna åkte dådaaa. Hotellet var fintfintfint och jag och Jonna hade ett eget rum som vi snabbt gjorde om på vårat eget sätt (kläder och smink överallt och obäddade sängar) På kvällen var vi på Wallmans och åt tre-rätters middag samtidigt som dom dansade och sjöng en massa. Mysmys! I taxin hem gjorde Jonna världens tabbe som jag tyvärr inte kan skriva om här för det kan tolkas mycket fel (!!) Vi räddade iallafall situationen genom att sjunga för taxichaffören sista biten hem.

Morgonen efter var det supernice hotellfrukost som gällde innan det var dags att göra sig i ordning och gå till tunnelbanan. Vi åkte till Farsta centrum där vi shoppade hela dagen jag fick med mig två tröjor, tre linnen, en bh och några smycken hem. På kvällen var vi sjuk trötta och gjorde mest ingenting. Jag och Jonna skämde ut oss för grannarna och skrattade tills magarna krampade! Mitt uppe i ett seriöst samtal med Jonna somnade jag och hon låg länge och pratade utan att förstå att jag sov.

På söndagen skulle vi åka hem och var tvungna att vara vid bussen vid tio. Båtresan hem satt vi med Lovisa och Saga och pratade en massa om språkresan förra året, (FYFAN VAD JAG SAKNAR!)
Klockan halv fyra var vi hemma igen.
Jag hoppade in i duschen och cyklade sedan iväg till Södervärn där IBK mötte typ Vall och dom vann stort. Direkt från innebandyn till hockeyn då Emil och Jonatans lag mötte Roma och dom vann också. Efter matchen stannade jag och pratade med pojkarna, jag fick även hjälpa dom att stretcha, haha!
På kvällen var jag hemma hos Issa och Olivia med Camilla, Hampus och Emil!

 
 
    

tummen upp för denna helg!

Kommentarer
Postat av: Liiv

fan vad bra ni har de då :D

2009-09-29 @ 19:54:05
URL: http://liiiiw.blogg.se/
Postat av: Kalgome

Har Jonna bönstund eller?

2009-09-30 @ 08:23:07
URL: http://kalgome.blogg.se/
Postat av: Jonna

Shit vad jag har skrattat denna helg! BÄST! :D

2009-09-30 @ 19:04:31
URL: http://jonnaagotvik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback