over and out

Helgen har gått och nu är det snart skola igen.

I fredags efter skolan gick vi som sagt på Glassmagazinet. Emil var missnöjd med sin lilla glass och var lite lessen ett tag.. Men det gick snabbt över när vi satte oss i Almedalen. Vi satt där mycket länge och skrattade och flummade oss, precis som vanligt. Efter en stund kom även August gående. När klockan började närma sig fyra började vi gå uppåt. Lukas svängde av och Emil försvann. Nästa stopp blev kullen på Solberga.
Magarna började kurra och jag och Carro gick hem. Pizza blev kvällens mat.
Julle knackade på dörren vid tjugo över sju och Lukas ramlade in klockan åtta. Vi såg på Talang och sen gick vi ut. Vi gick runt i våran egna lilla värld och helt plötsligt kom polisen och stoppade oss. Det slutade lyckligt och vi vandrade vidare mot Almedalen. Vi träffade min kusin och lite folk som kom och gick.
Jag och Lukas låg och kollade på stjärnorna tills det var så kallt att vi skakade. Vi gick hem, åt, lyssnade på musik, sov, Lukas cyklade hem och vi andra somnade om. Jag sov på golvet...

Lördagmorgon klockan halv elva var jag jättepigg och låg och väntade på att Carro och Julle skulle vakna. Klockan halv ett satt vi nere vid matbordet och åt frukost som aldrig förr.
Dagen segade på och jag och Carro hade några ärenden att utreda, vi skjutsade Julle till A7 och cyklade vidare.
När vi var hemma hos Carro igen bestämde vi oss för att baka scones, Amalia kom och hjälpte oss!
Mamma ringde och en tacotallrick väntade på mig så jag cyklade hem.
Jag åt, duschade och bytte om innan jag cyklade tillbaka till mina kära vänner.
Kvällen slutade hos Jonatan och Arvid på Terra Nova.
Både jag och Carro sov över hos Amalia och idag har vi bara segat och sett på film.

Nu ska jag hjälpa till med maten. Det är massa folk här som ska grilla med oss!
Ciaoo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback