Endless summer

Jag tänkte berätta lite mera invecklat om vad som egentligen hände när "Rasmus och Goffe försökte skrämma oss" Såhär var det, Vi satt fyra lite uppskrämda tjejer i soffan hemma hos mig i stan. Denises Jacob hade just anlänt och filmen vi såg hette "Unrest" Anton skulle också komma och vi trodde såklart att det var han som smällde i dörren, sen kom jag på att vi låst dörren och att enda personen som skulle kunna komma in borde haft nyklar, alltså kunde det inte vara Anton. Det knakade och smällde en gång till.
Fifan va rädda vi var nu! Precis när Jacob skulle gå och kolla vad det var kommer Goffe uthoppande från toan och lite senare kommer även Rasmus framspringande.
Vi fattade ingenting om hur dom tagit sig in och hur dom hamnade på toan. Dom berättade att dom tagit nykeln från baksidan och sedan smugit sig in den vägen. Haha, smart!
Efter lite prat åkte dom hem, iallafall trodde vi de..
Någon kvart senare skulle Jonna öppna fönstret och där stod Rasmus och tittade in, än en gång höll vi på att dö. Samma sak igen, vi pratade lite och var sedan säkra på att dom hade åkt hem. Då jag får ett sms av Goffe där han skriver godnatt blir vi helt lugna. Jag smsar Rasmus och frågar vart han har gjort av nyckeln till bakdörren.
Jag fick ett drygt svar där de stod att den sitter i bakdörren och att han är påväg hem. Jag ska precis gå och kolla att dörren är låst när jag börjar min mening, "Asså seriöst, om någon skulle..." Längre hinner jag inte förrens jag ser hur någon ligger på golvet inne på toaletten. Världen skrik och ett jättehopp innan jag ser att det är Rasmus som ligger på golvet och flinar åt min fina reaktion. Fifan! Den här gången kommer Denise inspringande och vi två hoppar på Rasmus och börjar slå honom, samma sak händer med Goffe när han skrämmer oss för sista gången!
Faaan, va ni ska få igen för det här!


Det har varit mycket skräck den senaste tiden. När Issa och alla sov hos mig såg vi två skräckfilmer, i fredags såg vi en skräckfilm som hette "Pulse" Den sög, både jag och Jonna somnade!
Och iförrgår såg vi en film som hette "Nunnan" Den var lagom bra, men inte så värst läskig.. Efter vi sett klart bestämmde vi oss för att åka ut till Barnhemmet.
Rasmus och Goffe fram och jag med Denise och Michelle i baksätet. Jag hade med mig mackor, youghurt och banan för jag blir alltid hungrig på kvällen. Vi åt upp allting ganska snabbt.. När vi kom fram till Barnhemmet satt vi alla kvar i bilen en stund. När vi äntligen vågat oss ur gällde det bara att våga sig fram till ett av huset.
Jag tog ett hårt tag i Goffes hand och vi två gick först.. Lite småläskigt men inte alls så farligt. Vi klarade oss runt huset och när vi hörde prassel i skogen sprang alla in i bilen och låste!
Vi taggade om på nytt och gick ut igen. Nu var det dags att gå runt de stora. Efter lite om och men lyckades vi även med de, bra gjort av oss! Men mitt i ingenstans så lystes det i en liten "bod".. Oklart.
När vi varit där ett tag bestämmde vi oss för att åka hem. Michelle frågade mig och jag låst dörren och svaret blev ja. Hon kände endån för att vara säker, och den var låst!
Vi började köra hemmåt och hinner bara en liten bit innan Michelle skriker av skräck. Jag tittar dit och ser att dörren är halv öppen. Jag fattar ingenting men stänger den snabbt eftersom att Michelle bara satt och skrek. Tårarna spröt på henne och hela hon skakade. Till en början skrattade alla men när vi förstod att hon var allvarligt skiträdd så blev det sjukt läskigt igen.
Michelle var 100% säker på att dörren var låst och jag är 100% säker på att jag låste den. Men trots de åkte den upp. Jag lovar att det spökade på riktigt där..
Michelle grät halva vägen hem och resten av halvan satt jag och nyste, chock?


Kommentarer
Postat av: c.

Hallå, vi måste hitta på något någon kväll snart igen! :D

2009-08-05 @ 17:29:43
Postat av: Michelle

Sjukt!

2009-08-06 @ 17:11:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback