merry x-mas..

Vad kan man säga mer om julen än att den var helt skum. Eller själva julfirandet blev ju nästan som vanligt förutom att kusinerna låg hemma i magsjuka. När alla fått sina julklappar som jag är helnöjd med så spelade vi spel. När vi spelat ett tag kommer jag på att jag inte tagit mina tabletter som jag måste ta varje dag, det är typ som vitaminer. Iallafall, jag sväljer en tablett och det går bra men när jag sväljer den andra så hamnar den fel och jag får absolut noll luft. Det slutar med att jag ramlar ihop på golvet och svimmar.. Min pappa får till och med göra sånt där grepp på mig för att få upp tabletten. Tillslut kan jag andras igen och går och lägger mig på soffan och somnar till en stund.
Vid 1 på natten kommer en bil inkörande på gården och pappa går ut. När han kommer in igen berättar han att min gamla klasskompis är försvunnen och varit borta i ca 13 timmar.. Då är det massor med folk som är ute och letar efter honom. Han hade rymt hemifrån för att han bråkat med något av sina syskon. Imorse när jag vaknade berättade pappa att dom fortfarande inte hittat honom. Då har hemvärnet och poliser också börjat leta efter honom. Efter ytterligare en timme pratar jag med Mina i telefon och hon säger att dom äntligen hittat honom och att han mår bra, men det var bara som hon hört. Senare får vi reda på att han har cyklat ner från stupet i lickershamn och skadat ryggen rejält och fått inre hjärnblödningar. Nu ligger han på Karolinska i Sthlm tror jag. Ingen vet om det var ett självmords försök eller inte, men varför skulle han annars cykla ner för ett stup? Det är så overkligt att det är just han, någon man känner liksom..

Kommentarer
Postat av: Mina

Sjukt overkligt. Men tur att han lever...

2009-01-08 @ 19:57:40
URL: http://miinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback